Besökare

Totalt Den här Månaden Den här Veckan Idag

lördag 31 januari 2009

Om att förlåta

alla vill väl bli förlåtna?

man kan inte göra rätt hela tiden.
alla gör vi misstag ibland.
visst att man lär av sina misstag men inte jämt & de finna alltid nya misstag som kan begås.

jag vill bli förlåten för mina misstag

är man alltid värd att bli förlåten?
jag förlåter inte allt.
borde jag de kanske?

vart går gränsen då?
vad ska förlåtas & inte?
är den gränsen individuell?
eller lika för alla?


jag vet inte.
jag vet vad jag inte tänker förlåta!
det & dom jag förlåter vet.

M

1 kommentar:

Tea Lady sa...

Hej Marina!

Hittade just din blogg och ser att du är en teälskare!

Besök gärna min tebutik www.tefrossa.se och min blogg www.tefrossa.blogspot.com.

Jag har just fått in "En sprucken rosa tekopp" men inte hunnit lägga ut den i butiken än...

Lena